Sunday, September 21, 2014

Routines: Skin Care - грижа за кожата

*English translation at the bottom*

Hello!



I've only posted about cosmetics but not a single post about skincare, so today I decided to add some variety to the blog and do a skin care routine post. I'll try to describe how I keep my skin in an acceptable condition and I hope you find it informative. Warning: horrible pictures of me with random products smeared on my face :) 



Skin care is important, especially for people who wear make-up daily (like me). My skin needs to be really well cleansed every night because the make-up I wear is not exactly natural when it comes to ingredients. I admit that skin care is one of the most annoying things for me because my skin is very sensitive. This is why I don't use a lot of products and I try to keep the number of products I use to a minimum. What's in the picture is all I use. 


1. Cleansing - Lancome Gel Eclat + Clairsonic

(Tell me you looked at the picture on the right and didn't laugh at how pale I look :D)

I'd been looking for a long time fot a good cleansing gel that won't irritate my skin and doesn't have a strong scent, but the gel found me! The Lancome gel cleanser was a gift when I got my Clairsonice brush, which after a long long consideration I did get in May. I can honestly say that it was worth the money, because cleansing has never been easier and my skin has never been healthier. The brush is really easy to clean under running water. I know you're supposed to change the brush head every 3-4 months but I haven't had to change it yet. I think my skin improved more because of the brush and not because of the Lancome cleanser itself, but it could be that they simpy work really well together. 


2. Toner - Thermal water


I use thermal water instead of toner. I don't really care about what brand it is but I'm using Avene at the moment, because there was an offer - 2 small bottles for 6 BGN (about 2,50 GBP). Sometimes I spray it directly on my face and sometimes I spray it on cotton tissues first.


3. Hydration - Holika Holika Snail Emulsion



I really dislike most moisturizers so I avoid using them. However, I have to start using something hydrating, because autumn is coming. I recently started using these small bottles with snail extract  by the korean brand Holika Holika, which my friend brought me as a gift some time ago.  The left  bottle in the left pic is something like toner, while the right one is an emulsion that soaks into the skin well and doesn't leave the skin feeling greasy. There were 4 of the small toner bottles and 4 of the small emulsion bottles. I don't see the products doing anything extraordinary for my skin, but I will use them up, because at least they are not irritating it. 


Scrub - MAC Volcanic Ash




Sometimes the skin needs a deeper cleasning to scrub the dead cells away. I use this scrub once every ten days, because it's not very mild. I couldn't help uploading the right picture to show you how black the product is. According to MAC there is volcanic ash in it and it does leave a really nice clean feeling after use. 


Seikisho Mask White

(See - my face is covered in this black gooey thing but i'm still smiling :D)


This is my most favouite mask ever. It looks quite disgusting becaue it's a gooey black product, but it does work. It's very runny at first but dries after about 15 minutes. Then you peel it off and all superficial impurities and black heads are removed. I've tried many things and only this mask manages to cleanse my face well. Unfortunately it's difficult to find because it's from the Seikisho line of the Japanese brand Kose and you have to order it online. Пробвала съм всякакви неща и само тази маска успява да почисти добре кожата ми. I really like the Seikisho line as a whole - I used the  Seikisho lotion in 2012 and I liked it a lot. 

I've always had combination skin - oily t-zone, enlarged pores, but dehydrated areas too. In my teen years (which weren't long ago :D) I had really problematic skin. But then I didn't have a skin routine, I didn't have the habit to cleanse well, tone, moisturize, and use scrub and masks regularly. I believe  that because it's become a habit for me to cleanse really well every morning and every night the war between my skin and me ended. For now :D 


I hope you're still alive after that long post!
Till the next time!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Здравейте!



Тези дни се сетих, че не съм правила досега никакъв пост за грижа за кожата. Поствала съм само неща, свързани с козметика, затова реших да разнообразя малко днес. Ще се опитам да опиша как аз си поддържам кожата прилично изглеждаша и се надявам да е полезно на някого. Пригответе се за потресаващи мои снимки наплескана с различни продукти по лицето :)

Грижата за кожата е важна, особено за хора като мен, които носят доста тежък грим в ежедневието си. Кожата ми има нужда да бъде изчистена много добре вечер, за да не се образуват пъпчици и инфекции, защото гримът, който нося, не е много био като състав.  Признавам, че грижата за кожата ми е от най-досадните неща, защото кожата ми се възпалява лесно, затова използвам много малко продукти и гледам да не я мажа с твърде много неща. Това, което е на горната снимка, е всичко, което имам. 


1. Почиствне - Lancome Gel Eclat + Clairsonic

(гледам дясната снимка и си се смея как съм призрачно бяла)

Много дълго време си търсих почистващ гел, който да не ми възпалява кожата и да няма дразнещо силен аромат, а той сам ме намери. Беше подарък към Clairsonic четката, която след много дълго обмисляне най-после се реших да си взема през май. Мога да кажа, че Clairsonic-а си струваше парите напълно, защото никога не ми е било по-лесно да си чистя сутрин и вечер лицето и кожата ми никога не е била по-хубава. Четката се чисти страшно лесно под течаща вода и изсъхва бързо. Знам, че трябва да се сменя на всеки няколко месеца подвижната част с косъмчетата, която се отделя, но за щастие на мен не ми се е налагало още да я сменям. Мисля си, че дори може би кожата ми се подобри заради самото почистване с четката, не толкова заради ланкомския гел, но може би просто комбинацията от двете ми действа добре.

2. Тонер - Термална вода


Използвам термална вода вместо тонер. Нямам никакви претенции към марката, но в момента ползвам Авен, защото имаше оферта две шишенца за шест лева преди около месец в аптеките. Понякога си пръскам директно лицето, а понякога използвам памучни тампончета. 



3. Хидратиране - Holika Holika Snail Emulsion



Страшно са ми неприятни повечето кремове и затова избягвам да ги използвам. С идването на есента обаче ми се налага да започна да използвам нещо хидратиращо и започнах да използвам тези мънички шишенца с екстракт от охлюви на корейската марка Holika Holika, които ми донесе моя приятелка за подарък преди време. Лявото е нещо като тонер, а дясното е емулсия, която много бързо попива в кожата и не оставя неприятно мазно усещане. В пакетчето имаше по 4 от тонерчетата и по 4 от емулсията. Не виждам коооой знае какъв резултат от шишенцата, но хидратират добре и ще ги използвам докато свършат. 


Scrub - MAC Volcanic Ash




Понякога на кожата и трябва по-дълбоко почистване, за да се махнат мъртвите клетки. Може би веднъж на десетина дни ползвам този scrub, защото е доста тежък. Не можах да не прикача дясната снимка, за да ви покажа колко странно черен е продукта. Според описанието на МАК в него има пепел от вулкан и наистина оставя много хубаво, много чисто усещане след употреба.


Seikisho Mask White

(може да съм цялата в черно, но си се усмихвам пак :D)


Тази избелваща маска ми е най-любимата маска на света. Сериозно. Изглежда доста гнусна, защото е катранено черна, но пък има страхотен ефект.  Първо излиза много течна от тубичката, но като минат десетина минути се втвърдява върху лицето. Накрая се обелва и се махат всякакви повърхностни трънчета и черни точици. Пробвала съм всякакви неща и само тази маска успява да почисти добре кожата ми. За съжаление обаче се намира доста трудно, защото е от Seikisho линията на японската марка Kose и трябва да се поръча онлайн. Изобщо Seikisho е много хубава серия - ползвала съм лосион от тази серия преди и пак бях много доволна.


Кожата ми винаги е била комбинирана с омазняваща се т-зона, разширени пори, но иначе дехидратирана. В тийнейджърските ми години (които не бяха толкова отдавна, хаха) имах наистина проблемна кожа. Но тогава си нямах създадена рутина, не ми беше навик и се сещах от дъжд на вятър да се погрижа за кожата си. Мисля, че точно защото ми е станало навик да си чистя лицето много обстойно и сутрин и вечер, кожата ми се успокои последно време и войната между нас приключи :D



Дано не съм ви убила от скука :D 
До следващия път!



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...